torsdag 6 mars 2008

Provlappar och garnfynd!

Till det första mönstret i inlägget nedan ska jag testa sticka i Dream Mohair på lös maskspänning, LK150. Hoppas det blir fint, jag har inte stickat nåt på maskin med det garnet förr så det blir en överraskning.

Mössan blir på samma maskin, i ljuslila Plus först på SP5 så jag får se hur storleken blir. Sedan ska jag sticka en i rosa till dottern.

Den nedersta boleron vet jag inte än, funderade på Mohana multi eller Alaska. Måste först göra det trista med provlappar...

När jag skulle söka fram garnerna ovan så föll blicken på en hel kartong med Nissegarn som jag helt glömt bort! Vilken lycka, jag som trodde jag skulle måsta beställa hem mera av färger jag var utan. Det är det enda garnet jag är nöjd med till mina mössor, helt otrolig kvalité med tanke på priset och att det är akryl.

Uppdatering: Nu har jag stickat mössan i lila från Susy, den blev jätteliten så jag ska nog ha lite grövre garn eller högre maskspänning =)
Kanske den passar en 4-åring?

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Vackert flätmönster!

Anonym sa...

Det kommer från en bok, Celtic nånting heter flätan. Tycker den är perfekt till en mössa! Önskar jag kunde göra fina mönster själv =)