torsdag 28 augusti 2008

Har hittat mitt ex!!!

Boken som jag visar i förra inlägget har varit stört omöjlig att få tag på annat än på biblioteket och man kan ju inte springa där och låna för jämnan. Böter har jag också fått betala några gånger då jag återlämnat försent.

Men NU...jag har skickat pengarna idag och hoppas få boken nästa vecka.
Den är gammal och modellerna liknar sjuttitalsmode men det är ändå en bra basbok med mycket nyttigt att lära. En del av modellerna är ju inne igen :-)

Har inte hunnit med mer än bakstycket på koftan, det hänger kvar på maskinen för jag måste spola upp mer garn till de få varven som är kvar. Sen ska framstyckena stickas i sidled och ärmarna också. Jag har inte bestämt än om jag vill ha enkla breda resårer istället för den dubbelvikta 1/1 resåren som är i beskrivningen. Tror den kan bli lite koolare med ändringar.

Vi får väl se...

Imorron ska jag till Lycksele och körskolelektioner. Håller på att ta BE så jag får dra tyngre släpar och husvagnen, sen ska vi hem och stycka en kvarts tjur (med god hjälp hoppas jag).

Butikslokalen ska nu äntligen tömmas och ges plats till den nya hyresgästen som ska flytta in. Det får bli första prio, jag stickar väl ett par varv här och där när jag kan och får?

Det rör på sig i alla fall efter sommarens stiltje här bland stickningen.
Hoppas alla ni andra har fått upp inspirationen och satt igång produktionen inför vintern!

Kör på!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag sprang också på biblan och lånade denna bok minst hundra gånger, innan jag också hittade ett eget ex för något år sedan. Visst är det gamla modeller men det finns ju så otroligt lite skrivet på svenska.
Lycka till med koftan!

Linda Lidén sa...

Men den var väldigt dyr! Det skulle inte förvåna mig om den snart ska säljas ut från bibblan för någon tia :-)

Jag har stickat bakstycket och påbörjat resårstickningen för hand. Det går sakta så jag hakar nog upp på maskinen i alla fall.
Kul är det då!