måndag 27 oktober 2008

Dagens stickning...

Idag har jag stickat en mössa, nystat en massa garn och drömt mig bort bland alla projekt jag vill börja på.

Mössan blev lite för stor, sen så hittar jag inte den "rätta" färgen som jag tänkt mig.
Men det gör inget, alltid finns det nån som vill ha den. Melerat garn i natur/grått/lila, bleka nyanser. Har garn så att det räcker till ett par vantar också så det kanske blir...
Färgen jag fantiserar om ska passa till en brun täckjacka, typ chokladbrun så då ser jag framför mig ett melerat garn i bruna toner gärna med naturvitt också. Ull ska det vara...

Just nu har jag tre maskiner upplockade. Standardbrother resår (ska försöka göra klar en tröja till maken i Kampes tvåtrådiga ullgarn) Grovbrother resår som jag använder till kursstickningen på Knitters Edge. Den har vilat ett tag nu så snart får jag ta tag i det projektet igen.
Och...min favvo LK´n såklart. Det är den jag gjort mössan på och lite provlappar. När jag plockar undan den dröjer det inte länge innan den är framme igen :-))

Som avslutning på kvällen har jag satt igång med en handstickning!
Randiga raggisockor till mig själv... trevlig kväll!

0 kommentarer: