söndag 25 oktober 2009

Beslutsångest

Stickade provlappar igår kväll som jag tvättat och torkat. När jag stickade den ljusblå så hade jag helt klart för mig hur min tröja skulle se ut. Resårer i vitt och styckena mönstrade. Sen, då jag hade stickat den högra provlappen så fick jag för mig att tröjan skulle bli mycket finare med bården nertill, antracitgrå bård och resten av mönstret i ljusblått?

Har sovit på saken men blir inte klokare i mitt beslut...vad blir bäst? Nu har jag också ett tredje alternativ, ljusblå bård och mönster så att tröjan bara blir tvåfärgad.

Gaaahh, hoppas nån kan ge lite tips i mitt beslut.

Garnet är Kampes 2-trådiga kongarn, på provlappen testade jag 2-1 mockribb men det blir nog vanlig 1-1 resår på tröjan.

Makens tröja? Den ska vara klar innan tisdag :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vän av beslutsångest som jag är, så ska jag ge dig min åsikt! ;) Jag tycker det blir fint med det gråa där nere å resten ljusblått. då blir det lite mer sting i tröjan som annars kanske blir lite tam med bara ljusblått... Men hur du än gör blir det säkerligen jättefint! Du är otroligt duktig!
Kram Martina

Mia stickar sa...

Är också en person med beslutsångest men jag tror jag skulle hålla mig till ljusblå bård också! Nu har du två olika förslag men hoppas du kommer på vad som blir bra, jag är själv lite feg av mig i färgval!

Linda Lidén sa...

Tack för tipsen, jag har gjort en kompromiss och stickade bården nertill i en ljusare grå, mellangrå kanske den kallas. Blev lite mildare mot det blå.

Bakstycket klart, eller fram- vilket som för jag SKA testa Cut and Sew på denna...tillbaka till stickrummet!