tisdag 5 januari 2010

Ja det blev ju ett par till, när jag lix var på hugget. Denna i grått med rosa text "jennydahlberg.se" ska den rosa mamman få (förra inlägget).

Sen har jag även hunnit sticka en födelsedagsmössa i eftermiddag, medan maten stod i ugnen och vi var halvt ihjälsvälta. Visade lillebror och hans tjej hur man gjorde och tänk...det gick som smort hela vägen! Annars brukar det bli tappade maskor, glömda knappar och sånt men icke. Kanske har fått vanan tillbaka sedan de tre projekten på förmiddagen?

Födelsedagsbarnet, som förvisso inte var hemma när vi uppvaktade, fyller arton år idag och han fick en mössa, en knallgul en med ett skotermotiv och texten ski-doo under. Hoppas den passade och att han kommer att använda den.

Nu har jag städat undan i stickrummet för idag men längtar redan till nästa gång. Hittade nåt spännande hos Susy, hon har varit så duktig och scannat in en massa gamla Bond-tidningar från åttiotalet. Många av de mönstren är ju moderna igen!

Jag ska surfa iväg på en mönsterfrossning nu innan sängen kallar!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA!

1 kommentarer:

Nina sa...

Tack för länken till bondtidningarna! De där måste man ju ladda ner för att få inspiration.
Själv håller jag på med en tröja från KnittersEdge. Jag börjar mer och mer uppskatta det stället.
Ha det bra i kylan!