måndag 28 mars 2011

Dagens klumpeduns



















Testade att göra rullkanter på den här tröjan, samt en mindre storlek som tyvärr blev alldeles för liten. Garnet är alldeles underbart mjukt och lätt att sticka för att inte tala om att jag älskar färgerna. Den får lägga sig i högen med "kanskekanhasentröjor" om inte nån av tjejerna lägger beslag på den?

Denna bild blev dock jättejättedyr...:-(
Jag var så frusen och stel om fingrarna att jag tappade mobilen i golvet och glaset sprack! Undrar om man kan byta ut det själv eller om man måste skicka in den på lagning? Jag har haft den drygt ett år och det känns som att jag inte klarar mig utan den en dag ens. Alla kom-ihåg och sånt lägger jag in i kalendern...skit också!

Men det är ju bara några sprickor?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så tråkigt med mobilen, hoppas det inte blir allt för dyrt :(
Helt otroligt vad du har varit produktiv på sistone, det bara rasslar in inlägg på bloggen, med bilder på dina alster, kul :)

Linda Lidén sa...

När man kommer igång är det bara så kul! Har ju en massa garn som jag planerat olika tröjor för och nu när jag kan sticka i "normala" storlekar är det så mycket roligare.

Lotta-livets väv sa...

Hejsan!
Hamnade här....så det kan gå i den digitala världen.
Snygg trja och läckert garn. Som heter vad? och kan köpas var?
/Lotta

Linda Lidén sa...

Garnet heter Bravo Jaquard Color och färgen är Aqua 2080(om jag minns siffrorna rätt)

Jag har köpt det på Saras Garn i Skellefteå. www.sarasgarn.se