onsdag 23 mars 2011

Koftor x2


Dubbel raglanintagning, kul variation och enkelt att göra

Den här rosa koftan hade jag trott att den skulle bli likadan som den bruna. Stickade efter samma beskrivning bakstycke och en ärm i blått garn först. Efter vägningen kom jag fram till att garnet jag köpt inte skulle räcka till hela koftan. Inte fanns det mer än 4hg i butiken heller...ska åka dit imorron igen och köpa en matchande färg så jag kan göra koftan randig framtill. Eftersom jag köpt samma antal härvor i rosa så testade jag att korta av längden lite samt att göra så korta ärmar som möjligt, DÅ räckte det...med bara lite garn över.


Här en bild på den bruna "kattätarkoftan", den blev dock jätteskön om än lite stickig. Inte alls bästa kvaliteén på garnet. Det skulle föreställa vara tretrådigt och hela koftan inkl. knappar väger 375g. Med Kampes tretrådiga till den blå likadana koftan skulle vikten bli 430g. Inte är det tvåtrådigt det bruna heller...nåt konstigt mellanting tycks det.

Hålet på framsidan som som stoppats

På bakstycket blev det en liten stickad lapp att sys fast

0 kommentarer: