torsdag 31 mars 2011

Mössor till tre tjejer











Det blev tre barnmössor idag. Jag gör dem i stort sett alltid vändbara för värmens(och alla trådfästningars) skull så de två "kaninerna" har ett barnnamn på insidan och såklart har Vilda en kanin på sin mössa också.

Som vanligt går ju inte nåt projekt jag tar för mig helt utan missöden. När jag hade stickat nästan hela tredje mössan så tappades några maskor i kanten. Grrrr...det är så himla krångligt att repa upp när man stickar mönster så jag struntade i att ens försöka. Nystade upp mer garn och började om från början. Det går säkert fortast ändå, så slipper man upptäcka sen att man läst in fel mönstervarv efter upprepningen.

Jag var ju ute i sista minuten också såklart men jag hann! Hoppas bara att de passar mottagarna.



2 kommentarer:

Eva i Krusan sa...

Oj vad söta mössor!
Jag läser din blogg med stor glädje.Du stickar fina saker och skriver roligt.Tac för inspirationen!

Linda Lidén sa...

Tack snälla...:-)

Jag blir så glad över att få såna fina kommentarer! Roligt att kunna inspirera och ge lite tips, jag minns hur jag saknade bloggarna när jag började med maskinstickning 1998. NÄ! Det kunde jag ju inte veta att de skulle komma men så kul det skulle ha varit!

Lycka till med ditt stickande!