lördag 26 mars 2011

Snabba stickningar

Den beigevita tröjan gick snabbt att sticka, jag gjorde ju resårerna igår kväll och spolade upp det mesta av garnet som skulle gå åt. Garnåtgången stämde exakt på grammet efter uträkningen jag gjorde innan. Men jag gjorde ju ärmarna 6 maskor bredare än angivet så där stämmer det ju faktiskt inte...

Den är ju skrynklig på bilden tyvärr, tog på mig den direkt den var klar och har legat och softat i tevesoffan hela kvällen. Tvättat den har jag inte heller gjort. Tänkte vänta till jag får slänga i nästa tröja också...


















Detta är den andra tröjan idag. Den är till hälften ihopsydd och ligger slängd i en hög, nu ska jag vila sömmarfingrarna lite och titta på teve.
Jag gillar denna färgkombination, och blått är ju min älsklingsfärg tätt följd av grönt...


5 kommentarer:

Sussie sa...

Den där grå gillade jag. Kul med snabba jobb ;o)

Upplagd sa...

...du får så snygga raglanstuk på tröjorna. Är det tröjrecept du har lust att dela med dig av? Jag har inte ett enda bra som är enkelt gjort med slätstickning och raglan så det vore kanon att få lite hjälp med...

Linda Lidén sa...

Jag gör ju mönstren till de här tröjorna i Knitware. Maskinen jag använder är min plastmaskin LK150 men visst kan jag skicka det till dig om jag inte lyckas lägga ut det i bloggen...får grunna lite.

Sen så gör jag ärmarna ett par maskor bredare än angivet då jag inte vill ha dem så trånga.

Upplagd sa...

Å jag har ju en LK150, men har ännu inte hittat ett användbart mönster till den. Svårt tycker jag med garngrovleken där. Du får gärna mejla om det underlättar
larztorpet@gmail.com
och så måste jag väl göra ett maskprov förstås:))

Linda Lidén sa...

Har skickat en beskrivning till dig, den är blandad engelsk/svensk men utan kladdanteckningar som det är på min utskrift...:-)