lördag 22 oktober 2011

Godissubstitut

Aktivera mig, aktivera mig...inte tänka på godis/glass/mat! Jag har bestämt mig för att göra ett ryck och gå ner mina sista tio kilon och är nu på fjärde dagen av ren kur med Cambridgemåltiderna. Det går faktiskt bra, men många timmar sitter jag med garn fulla händerna och tvingar mig själv att tänka positivt!

Igår följde jag maken till stan och under tiden han gjorde sina ärenden (och åt en flottig hamburgare) så var jag hos Sara och inhandlade två stora kassar med garn. Här ska stickas tröjor till MIG nu...! 2 kilo Bravo Jaquard och 1½ kilo Lima rent ullgarn. Fredagskvällen ägnades då åt provlappstickckning, gjorde massa lappar av de garner jag hade i hyllan sen förr till olika projekt.

Limagarnet köpte jag i tre olika naturfärger och två nystan av rostorange så jag har gjort lite olika randförslag från generatorsidan som jag länkat till i högerspalten, lite beslutsångest bara...

Stickmaskin? LK150 såklart...:-)

(Väntar nu på att Limalappen ska torka ordentligt efter tvätten så jag kan mäta den och göra ett mönster. Knitware som jag kan med eller DesignaKnit och screen linkkabeln som jag är lite rostig på???)

2 kommentarer:

Upplagd sa...

...vojne vad du kan fixa med dina stickprogram. Jag börjar få små röda prickar på halsen när jag tänker på alla favvismönster som nu ska in i datorn på 940:an, huvva, vi får se hur det slutar. Har ju ändå lyckats med ett (1) och det var det klassiska gamla randmönstret på tvären med varannan mönsterfärg...:))) Jättesvårt!!!!!!

Linda Lidén sa...

Tänk om du haft DesignaKnit och scannat in dina hålkort, så fort det skulle gå :-) :-)

Men nu när du fixat in ett mönster så kan du det ju! Lätt som en plätt, gör samma lika för resten...

Testa randgeneratorn om du ska sticka nåt med restgarn - kudde tex?