tisdag 12 mars 2013

Plugg och mera depp!

Läser Brothers servicemanual och önskar att jag kunde hitta felet på stickmaskinen. Just nu går det mesta åt skogen, övar och experimenterar med Silver Reeden...ömma fingrar och onda armmuskler. Den går inte alls så lätt som den borde, har lyckats sticka två mössor på ungefär samma tid som jag brukar hinna fyra-fem stycken men jag ger mig inte. Jag kommer att "komma på" det!

För ett tag sen när jag stickade ullklänningen på LK150 så upptäckte jag att släden gick "lite varm" och den började hacka lite. Undersökte grundligt men såg inget fel, nu ikväll då jag skulle sticka på den igen så blev det så ojämnt. Vänder på släden och upptäcker att plasten blivit väldigt nött på ena sidan...om jag trycker ner den på ett visst sätt blir stickningen jämn. Snart har jag inga favoritmaskiner kvar! Denna har jag stickat på i 7 år och elektronikbrothern 11-12 år. Är det bara gilla läget?

Däng och isäng!

2 kommentarer:

Upplagd sa...

huga så tråkigt för dig! Jag blir alldeles kall vid tanken på att min Brother 940 skulle säga upp sig och att mönster skulle försvinna ur denlilla "lådan". Där ligger ju hela min arsenal värd en förmögenhet!
Upptäckte däremot att min grovis Silver Reed 150 är så trög så när jag stickar tuck på den får jag ta i så kroppen blir blå. Har försökt med både olja och annat...

Nina sa...

Din stackare! Jag lider med dig, och hoppas samtidigt att jag aldrig ska komma dit. Eller att min extralådor till Silver Reed håller så att jag kan ta mig an en 840 utan problem.